את לירן אלבז

הדרך הביתה

לירן אלבז

פעם היה לי מנהג כזה, כשנסעתי בקו 90 בדרך לעבודה וחזרה, לאחוז בעט מעל לדף.
היד משוחררת והעט רק נוגע קלות, התנאים יוצרים את הקווים.
הדרך אותה דרך. כל יום קו אחר.
סיבוב, בלימה, תנועה, פקקים.
מצב הרוח של הנהג הוביל את הקו.

  1. 1
    אביטל
    יום שישי 19.08.2011, 17:05

    מקסים מקסים מקסים. מהמרגשים שראיתי

  2. 2
    רון א
    יום שבת 20.08.2011, 0:01

    ניסוי מרתק

  3. 3
    עדי קלג
    יום שבת 20.08.2011, 10:13

    מזכיר אמנות סוריאליסטית אקראית. יופי של רעיון

  4. 4
    אלירן
    יום שבת 20.08.2011, 12:43

    פשוט יפייפה / פשוט ויפיפה

  5. 5
    מיקל
    יום ראשון 21.08.2011, 2:28

    יפייפה ביותר

  6. 6
    יום ראשון 21.08.2011, 9:41

    :) תודה רבה!

  7. 7
    אביאל
    יום ראשון 21.08.2011, 18:47

    עבודה מקסימה.
    יש מסקנות לניסוי?

  8. 8
    יום שני 22.08.2011, 10:38

    לא בטוחה לגבי מסקנות.. אולי מקרא וכמה חשדות קלים

    1. קו אנכי נוצר מהאצה ובלימה, קו אופקי נוצר מסטייה וסיבוב.
    2. בפקק תנועה נוצר קו משובש, משופע בעליות ומורדות קטנות כמו בדף האמצעי בשורה התחתונה (אפשר לראות שזה היה פקק ארוך).
    3. נסיעה מהירה מייצרת סטיות גדולות בקו, במיוחד בסיבובים.
    4. האצה מייצרת יותר סטייה מבלימה, אולי כי גוף הנוסע (ז"א אני) מתמסר לה ביתר קלות.
    5. בצפון הארץ הקווים נקיים יותר מבמרכזה.
    6. קו של אוטובוס זקן (מהאדומים ) הוא לא כמו קו של אוטובוס צעיר (מהכחולים). קו זקן הוא קו רועד. גם בעמידה במקום.
    7. האצה+ בלימה+ מהירות נסיעה גבוהה = קשקושים גדולים
    8. נהג עצבני בדר"כ מייצר קשקושים גדולים, מכאן אני מגיעה למסקנה החפוזה שדרמה בליבו של הנהג מייצרת דרמה על הדף.
    9. פקקי תנועה הם לא בעניין של דרמות.

  9. 9
    יום שלישי 23.08.2011, 19:04

    זה פשוט מקסים. המוניטור הזה של האוטובוס. מקסים.

  10. 10
    יום שישי 26.08.2011, 16:21

    איזה יופי! יש לי גם כן כמה קישקושים כאלו מלפני המון שנים, חבל שלא היה לי האומץ להעלות את זה לשום מקום. כנראה שאני קשה מידי עם עצמי…

  11. 11
    יום שבת 27.08.2011, 15:26

    עמוס, נחמד לדעת שאני לא היחידה. אני אשמח לראות את הקשקושים שלך. אולי נתאסף קשקשנים מרחבי הארץ ונעלה על אוטובוס יחדיו. נהיה מכונה ענקית לתיעוד דרך:)

  12. 12
    קובי נקב
    יום שלישי 30.08.2011, 18:26

    מדהים,
    ראשית התבוננתי ברישומים מבלי לקרוא את הטקסט המצורף,
    ככה מסתקרן ונותן למחשבות לזרוק אותי לכל מני כיוונים.
    חשבתי בעיקר על רישום של נוף הרים, מרחבים עם עצים צפופים,
    או דמויות לא ברורות בפרופיל דו מימדי או כאלה שפיסלו בחוטי ברזל.

    לאחר שקראתי בנוסף לסימוני הנ.צ הבנתי עד כמה זה חזק!
    ישנה נוסחא עם פרמטרים מאוד ברורים- עט, זמן, אוטובוס, דף נייר, אחיזה של העט, מסלול השינוי נעשה באותם משתנים אקריים מאוד ספציפים שנובעים באותו מהלך.
    יצא לי לחקור ואף לכתוב על תהליכים שכאלה, אני מאוד מתחבר לדרך זו והיא תמיד יוצרת בעיני חדשנות ועניין ולו רק מכיוון שיש בה חיבור לצד החוקר של העיצוב.
    לירן פשוט מדהים ומרגש!
    קובי

  13. 13
    שגיא
    יום חמישי 01.09.2011, 11:18

    עבודה מדהימה
    קובי ניסח את מחשבותי בצורה מדויקת. הנוסחא הברורה עם התוצאה הדומה אך יחד עם זאת כל כך שונה.

  14. 14
    רותם להב
    יום ראשון 04.09.2011, 0:58

    לירן- אני מת על יצירת אפשרויות ומקום לספונטניות להתרחש. וזה אחד הביצועים היותר מעניינים ומלאי הומור שפגשתי. תודה :)

  15. 15
    רותם להב
    יום ראשון 04.09.2011, 0:55


    מחשבות על אקראיות בעולם דיגיטלי

  16. 16
    ורדן
    יום שבת 04.02.2012, 18:16

    הנהג שלנו חברהמ'ן. ..מעניין מה היה יוצא במונית שירות

  17. 17
    דותן בלייס
    יום שלישי 01.05.2012, 21:38

    הדוושה כעדשה והבלם צמצם.
    הו לירן, את נהדרת.

  18. 18
    מעיין פופלבסקי
    יום שבת 15.12.2012, 16:47

    קצת חלום בלהות כזה, עם הרבה גדרות תיל
    ואם את כל זה צריך לעבור כדי להגיע הביתה – זה שווה הכל.
    רעיון מבריק.

  19. 19
    יום חמישי 02.07.2015, 13:51

    William Anastasi, Subway Drawings
    מכירה את Subway Drawings של William Anastasi?

    "Anastasi’s unsighted subway series dates from 1977 into the nineties…. Anastasi allowed the rhythms of the moving train—its starts and stops, accelerations and decelerations—to generate the lines on the paper"…."

    הנה סרטון:

אולי יש לך משהו להגיד בעניין…