High Expectations

liron-kroll

פריימים ראשונים מסרט אנימציה קצר הבודק את הקשר בין חיי משפחה נורמטיבים, יום יומיים, לתחושת זרות.
ההשראה לסרט לקוחה מאלבומי תמונות משפחתיים. הוא מציג יממה בבית פרברי מצוי ומייצר דיסאונציה בין התנהלות שיגרתית לחוסר נוחות.
הפרויקט נעשה כפרויקט גמר לתואר שני בתקשורת חזותית ב־Royal College of Art, London

  1. 1
    טליה זליגמן
    יום שבת 18.12.2010, 9:59

    וואו, צמד פריימים חזקים. האם אלו איורים?
    איך מגיעים לאופי כזה של איורים?

  2. 2
    לירון קרול
    יום שבת 18.12.2010, 16:34

    הי טליה, תודה רבה.
    זה אכן איורים. אני מרכיבה בטכניקה של קולג' את האיור מעשרות לפעמים מאות תמונות שונות.

  3. 3
    טליה זליגמן
    יום שבת 18.12.2010, 19:54

    מעניין מאוד. איך אחר כך זה הופך לאנימציה אם זה קולאז'?

  4. 4
    לירון קרול
    יום ראשון 19.12.2010, 9:24

    הרבה מרכיבים של הקולאז' הם וידאו. וגם בעזרת המון אפטר אפקטס :-)

  5. 5
    אבנר פינצ'ובר
    יום ראשון 19.12.2010, 15:27

    מאד מרשים. מעניין אותי האם את מתייחסת תיאורטית, לאור הטקסט שלך למושג ה-Uncanny? כשקראתי את הטקסט מיד הרגשתי צורך להחליף את צמד המילים "חוסר נוחות" ב-Uncanny (במקור Unheimlich, Unhomely).

  6. 6
    לירון קרול
    יום ראשון 19.12.2010, 16:32

    הי אבנר. בטקסט המקביל באנגלית השתמשתי במושג ואחת המטרות שלי בעבודה היא לייצר את תחושת ה – Uncanny. למעשה לא מצאת לו מקבילה מדויקת בעברית ולכן כתבת "חוסר נוחות", נחמד לראות שלמרות שלא ציינת זאת במפורש, דווקא המילה הזו עלתה לך בראש.

  7. 7
    אבנר פינצ'ובר
    יום ראשון 19.12.2010, 16:32

    נחמד גם לי :) לגבי תרגום Uncanny – אף פעם לא הצלחתי. הכי קרוב שהגעתי אליו זה באמת אולי "תחושת חוסר נוחות ואיום".
    ביקרתי באתר שלך וממש התרשמתי… סחטיין ענק, ותביאי לאנטייטלד עוד עבודות :)

    קראו עוד: http://untitled.org.il/?p=4689#comments-end#ixzz18aZMlQhY

  8. 8
    יום ראשון 19.12.2010, 20:04

    איזה יופי, זה מרגש ממש.
    מחכה לסרט.

  9. 9
    אבנר פינצ'ובר
    יום שני 20.12.2010, 0:21

    תיאוריה לגבי התעוררות של תחושות Uncanny בדמויות אנושיות פותחה בשנות ה-70 בתחום הרובוטיקה על ידי חוקר בשם Mori. הוא קרא לה "The Uncanny Vally".
    בתמצית – אנחנו שואפים ליצור דמיון בין הדמות המיוצגת לבין דמויות אנוש אמיתיות. ככל שנתקדם יותר בדמיון לדמות האדם תהיה לנו תחושה נוחה יותר עם הדמות המיוצגת – אלא שאז קורה הבלתי צפוי. כאשר הדמות המיוצגת מאד מאד דומה לדמות אנושית – פתאום יש "עמק" – נפילה חזקה בקשר שלנו אל הדמות – היא מעוררת בנו תחושת אי-נוחות. דוגמא לכך הם תצלומים מעובדים בהם יש סימטריה מושלמת בפנים של הדמות (סימטריה שלעולם אינה קיימת באדם אמיתי). דוגמא נוספת הם סרטי CGI בהם יש ניסיון להגיע לסופר-ריאליזם של הדמות האנושית – לדוגמא Final Fantasy או Beowulf.
    וראו:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley

  10. 10
    לירון קרול
    יום שני 20.12.2010, 0:40

    תודה רבה יעל :-)

    אבנר- זה מאוד רלוונטי לעבודה שלי ואני בהחלט אחשוב על זה בטיפול שאני יעשה לדמויות. את האמת זה מסדר לי הרבה דברים בראש. תודה רבה

כאן איזור הקוֹמֶנְטַצְיָה…