ארכיון: פברואר 2012

צוטט ע"י

— דוד מיכאלי, הערות זמניות על תנועה. הוצאת אסטרולוג, 1997. עמ' 56

טרמינל במקום לא מקום

"Non-Places" הם מרחבים של תעבורה ותנועה אשר משוללים מכל משמעות הסטורית וסמליות חזקה. אם מקום יכול להיות מוגדר כיחסי, הסטורי ונוגע בזהות, אזי מרחב אשר אינו יכול להיות מוגדר כיחסי, היסטורי ונוגע בזהות יהיה non-place. —מארק אווג'י (Marc Auge) שדות תעופה מציגים פרדוקס, מצד אחד הם מקפידים שלא לעכב אותך […]

טרמינל

בZRH יש הרבה בטון עם נגיעות של אדום וכשפותחים את הדלת של המטוס, ישר רואים הרים מושלגים. ולאוויר יש ריח של מים מינרלים. בMAD יש את פינת העישון הכי קרובה לגייט. בBKK הדיוטי פרי הכי זול, אבל את לא יכולה לדעת איזה חיקוי מחכה לך בתוך האריזה. בHKG הכי הרבה אנשים בהכי הרבה צבעים של הכי הרבה מדים. בUSM יש בופה חופשי שהכל בו נראה טעים ומסקרן ונזרק אחרי ביס ויריקה ובקתות קטנות מעץ שנראות כמו דיסנילנד. בAMS יש בלגן.

להדפיס את המדפסת

לפני שנה עברתי על החשבונות וגיליתי שאני משלמת די הרבה תמורת מנוי למהדורה המודפסת של עיתון הארץ. חשבתי על זה קצת והבנתי שזה מגוחך להמשיך ולשלם על העיתון, בשעה שאני עוברת על הכותרות במהירות על גבי מסך האייפון בזמן מזיגת הקפה הראשון של הבוקר, וכשאני כבר טורחת להכניס את העיתון היומי, הכותרות שלו נראות לי אנכרוניסטיות.

את אילה רייפן

פרח | שחור | לבן | כרזה

שנת 1989, גיל 21, עומד בכביש החוף עם הפנים צפונה בין נתניה לגבעת אולגה. סיאט מרבלה אדומה, איתות אזהרה, משולש, ממתין לגרר. ככל הנראה ימיה האחרונים של המכונית המשומשת הזו שאצלי יד רביעית או משהו כזה (מי סופר), בטח לא מרופא. נחמה קטנה בכל זאת, המצבר חי ויש רדיו, תכנית […]

שקט ממריאים

ביקורת דרכונים בכניסה אל מוזיאונים. תחושה כזו שבודקים אותך, שאתה באמת כשר להכנס, שניה לפני שממריאים... הכרטיסים כבר בכיס כשנכנסים פנימה וספק מחפשים ספק נתקלים במבטים קצרים עם מי שיושב בחלל החדר- על כסא בודד, או מול שולחן ומחשב בגלריות לבנות. רצפות בטון ופרקט. חיפויים יפים או פחות של כבלים מאריכים. כל אלו לוקחים אותי הלאה

Design Art = ונוס, עיצוב = מאדים

בין "עיצוב" ו־"Design Art" יש הרבה דימיון והרבה מהמשותף. אך יש הבדלים חשובים בין התחומים. הדימיון גורם לבלבול רב, ובפועל (לדעתי לפחות) לנזק חמור לתעשיית העיצוב, לחינוך המעצבים ולהבנת העיצוב על ידי הקהל הרחב.

את יעל מאירי